Waterschap Noorderzijlvest implementeert HNW

Waterschap Noorderzijlvest in Groningen omarmt Het Nieuwe Werken (HNW). Medewerkers kunnen nu met diverse devices op het totale communicatieplatform van Waterschap Noorderzijlvest werken. Het Waterschap voorziet hiermee in de behoefte om efficiënter te werken.

“Voor een Waterschap is bereikbaarheid cruciaal”, zegt Gerhard Baving, Telecom Beheerder bij Noorderzijlvest. ”Wij zijn een calamiteitenorganisatie en moeten in geval van overstroming of dijkschade snel kunnen optreden. Dat stelt hoge eisen aan onze communicatie.

Onze bestaande IP-telefonieomgeving kon onvoldoende ondersteuning bieden voor wat betreft HNW zoals een volledige integratie van het totale communicatieplatform op uiteenlopende devices. We hebben drie mogelijkheden onderzocht: een upgrade van de bestaande omgeving, een nieuwe telefonieomgeving en Microsoft Lync. Uiteindelijk bleek Lync de beste keus, omdat deze optimaal aansluit op onze bestaande Microsoft-omgeving.“

Het Waterschap startte in de tweede helft van 2013 met het gebruik van de Unified Communications-functionaliteit (chat- en beschikbaarheidsinformatie, de mogelijkheid om onderling audio- en videoconversaties te starten en deel te nemen aan webvergaderingen). Vanaf half april 2014 is alle functionaliteit – waaronder spraak – in gebruik genomen.

“Mensen zijn nu op één nummer bereikbaar – zowel vast als mobiel. Ook hebben we alle nummers centraal vastgelegd in onze Active Directory die we eenvoudig kunnen beheren. Verder kunnen medewerkers mede dankzij een – door de organisatie beschikbaar gestelde – smartphone gemakkelijker tijd- en plaatsonafhankelijk werken. Dit alles stelt ons in staat om efficiënter te werken.”

Geef een reactie

Gerelateerde berichten...