Facebook at work in de maak

Stapel icoontjes met de F van Facebook Facebook Pages

Facebook werkt aan een zakelijke site: Facebook at work. Dat stelt althans De Financial Times op basis van anonieme bronnen. Facebook zelf geeft nog geen commentaar. De nieuwe site verschilt wat betreft het uiterlijk weinig  van het huidige site, alleen de persoonlijke foto’s en andere uitingen blijven voor de zakelijke contacten verborgen. Naar verluidt is een testversie bij enkele bedrijven actief.

De ontwikkeling van Facebook at Work begon eigelijk al vorig jaar en zou wel eens een grote concurrent kunnen worden van zakelijke netwerken als LinkedIn, dat per maand 90 miljoen actieve gebruikers heeft. En niet alleen dat: ook Google drive en Yammer kijken met argusogen naar de ontwikkelingen. Gebruik van de zakelijke site zou vooralsnog gratis zijn. De winst wordt gehaald uit het feit dat gebruikers nu langer op de site verblijven, en dus meer advertenties kunnen zien.

Volgens de Financial Times heeft Facebook nog wel een aardige weg af te leggen in het winnen van vertrouwen van het bedrijfsleven. Niet zelden is het sociale netwerk op het werkplek domweg verboden. Aan de reputatie van privacyschender zijn Zuckenberg en de zijnen al hard aan het werk. Zo staan dit jaar de standaardinstellingen veiliger afgesteld.

 

 

Geef een reactie

Gerelateerde berichten...