Lacoste versterkt retailoperatie met Manhattan Associates

Het wereldwijde kledingmerk Lacoste implementeert de Enterprise Order Management oplossing van Manhattan Associates, leverancier van Supply Chain Commerce-oplossingen. De oplossing orkestreert de omnichannel retailoperatie van Lacoste en ondersteunt de voortdurende groei van het bedrijf. Manhattan’s technologie stelt Lacoste in staat om een eenduidige merkbeleving en geïntegreerde winkelervaring aan zijn klanten te bieden. De technologie voorziet de medewerkers van de klantenservice – in eerste instantie in het callcenter – van een totaalinzicht in klanttransacties en de voorraden binnen de totale keten. Klanten krijgen op hun beurt controle over wanneer, waar en hoe zij producten ontvangen.

“Manhattan’s ervaring en bekwaamheid in omnichannel fashion retailing maakten dit tot een eenvoudige beslissing”, zegt Francis Pierrel, chief executive officer USA bij Lacoste. “Manhattan’s succes met grote en innovatieve omnichannel retailers in verschillende delen van de wereld speelde een belangrijke rol in ons selectieproces. De Enterprise Order Management oplossing van Manhattan wordt de hartslag van onze omnichanneloperatie. De oplossing moet de conversie binnen alle verkoopkanalen verhogen en de ‘customer lifetime value’ verbeteren.”

Pierrel vervolgt: “Met de inrichting van onze omnichannelvoorzieningen worden onze medewerkers van de klantenservice en in de winkels in staat gesteld om klantorders binnen alle verkoopkanalen in te zien en te verwerken. Onze medewerkers kunnen met behulp van de geringste klant- of orderinformatie snel inzicht in alle serviceaanvragen krijgen om vervolgens de bestellingen op basis van beschikbare voorraden te verwerken, ongeacht het kanaal. Zodoende bieden zij een uitmuntende klantervaring en bouwen zij aan klantloyaliteit.

Lacoste implementeert Enterprise Order Management allereerst in de VS en is van plan de oplossing in een later stadium wereldwijd uit te rollen om zo ook de omnichannel retailoperaties in Europa en Azië te ondersteunen.

“Enterprise Order Management is in korte tijd essentieel voor de verkoopinfrastructuur van de meest innovatieve omnichannel retailers wereldwijd geworden”, stelt Eddie Capel, president en chief executive officer Manhattan Associates. “We zijn verheugd dat we Lacoste mogen toevoegen aan onze snelgroeiende lijst van Enterprise Order Management-klanten. We kijken ernaar uit om het Lacoste-team te ondersteunen in deze belangrijke fase van de ontwikkelingen op het gebied van hun omnichannelprogramma.”

Manhattan’s Enterprise Order Management oplossing verdeelt op intelligente wijze de voorraden van een retailer over zijn netwerk van distributiecentra, leveranciers en winkels en maakt deze beschikbaar voor verkoop via ieder kanaal. De oplossing biedt tevens een totaalinzicht in voorraden en klanttransacties over de volledige retailorganisatie heen. Hierdoor kunnen alle kanalen samenwerken om een naadloze klantervaring te creëren.

Geef een reactie

Gerelateerde berichten...