Salesforce.com introduceert Salesforce1 Sales Reach

Salesforce.com, ’s werelds meest gebruikte CRM-platform, introduceert Salesforce1 Sales Reach. Met deze nieuwe oplossing voor directe, geïntegreerde marketing en verkoop kunnen verkopers gepersonaliseerde 1:1 campagnes inzetten, activiteiten van prospects volgen en zelf direct hierop actie ondernemen. Door de gecombineerde kracht van Salesforce1 Sales Cloud, Pardot en Communities kunnen verkopers het verkoopproces versnellen vanaf hun mobiele apparaat.

“Om succesvol te zijn in dit nieuwe connected tijdperk moeten verkopers kunnen bouwen aan lange-termijnrelaties met klanten. Ad hoc transacties en contactmomenten leiden niet tot resultaten met voldoende impact”, zegt Linda Crawford, Executive Vice President en General Manager Sales Cloud van salesforce.com. “Met Salesforce1 Sales Reach kunnen verkopers klanten benaderen op het juiste, op de klant afgestemde moment. Hierdoor is het mogelijk betere klantrelaties op te bouwen.”

“Bedrijven moeten evolueren en aan de nieuwe eisen en wensen van kopers voldoen om te slagen in deze wereld, waarin iedereen met elkaar is verbonden via mobiele apparaten”, aldus Michael Fauscette, Group Vice President, Software Business Solutions van marktonderzoeksbureau IDC. “Oplossingen die verkopers de tools en gegevens bieden voor realtime-marketing en -verkoop leiden tot een groei in verkoopresultaten.”

Klanten hebben via hun mobiele apparaten toegang tot allerhande informatie, zoals productvergelijkingen en informatie van experts. Ze verwachten van een bedrijf een hoge betrokkenheid die op hun behoefte is afgestemd. De transformatie van klantgedrag in de consumentenwereld (B2C) vindt op dit moment ook plaats in de zakelijke wereld (B2B). Sterker nog, 55 procent van bedrijven in de B2B-markt vindt dat de best practices van de B2C-markt overgenomen moeten worden om de koopervaring voor klanten te optimaliseren, zo volgt uit dit onderzoek. De verkooporganisaties van ondernemingen moeten zich echter nog ontwikkelen alvorens zij aan de hoge verwachtingen van klanten kunnen voldoen. Ook zullen huidige vertegenwoordigers moeten veranderen om de nieuwe generatie kopers te kunnen bedienen, door betere connectie en gepersonaliseerde marketing.

De nieuwe, mobiele oplossingen on-the-spot marketing en verkoop tools, omvatten:

  • Micro campagnes: Verkopers kunnen direct via hun mobiele telefoon micro marketingcampagnes inzetten om prospects op basis van bepaalde acties te benaderen.
  • Realtime melding van activiteiten: Met behulp van pop-up, realtime meldingen op de Salesforce1 Mobile App, krijgen verkopers direct, overal en altijd inzicht in hoe prospects zich met hun bedrijf, producten en diensten verbinden. Een vertegenwoordiger kan op het juiste moment actie ondernemen. Als een prospect de website van het bedrijf bezoekt, kan een verkoper hem vanaf zijn mobiele telefoon een speciale korting sturen.
  • Lead Tracking: Dankzij het Lead Tracking dashboard hebben verkopers inzicht in de activiteiten van prospects van de laatste 36 uur. Verkopers kunnen er prospects uit filteren op basis van prioriteit of specifieke gegevens. Daarnaast kunnen ze zien welke prospects het meest actief zijn of welke campagnes het meest succesvol zijn. Aan de hand van trends en gedragspatronen kunnen betere, op maat gesneden marketingcampagnes worden ingezet.
  • Mobile Nurture Campagne: De Mobile Nurture Campagne zorgt voor meer betrokkenheid. Als een prospect nog niet overgaat tot een aankoop, voegt de verkoper hem toe aan een nurture campagne, die hij beheert vanaf zijn mobiele apparaat. Hij ontvangt dan e-mails, toegespitst op zijn interesses, en wordt op de hoogte gehouden totdat hij klaar is voor een aankoop.
  • Salesforce Communities voor prospects: In deze communities kunnen prospects onderling ervaringen uitwisselen. Verkopers krijgen op hun beurt beter inzicht in wat de behoeften van prospects zijn.

 

 

Gerelateerde berichten...