Braze introduceert dataplatform voor verbeterde klantbetrokkenheid 

Braze introduceert dataplatform voor verbeterde klantbetrokkenheid 

Braze, een platform voor customer engagement , lanceerde het Braze Data Platform, gericht op het verbeteren van de mogelijkheden van merken om data te integreren. En om data te activeren voor het creëren van relevante, gepersonaliseerde klantervaringen

Dit nieuwe platform is volgens Investering.com ontworpen om datamogelijkheden en partnerintegraties te bieden om de eenwording, activering en distributie van data te stroomlijnen. Het Braze Data Platform zou daartoe verbeterde ecosysteemintegraties bieden. Hierdoor kunnen merken real-time , first-party data van verschillende bronnen verenigen. 

Data efficiënter organiseren

Door gebruik te maken van de al bestaande mogelijkheden van Braze, zoals Data Transformations, SDK’s en API’s, kunnen merken hun data efficiënter organiseren, waardoor men marketingteams versterkt en de afhankelijkheid van technische middelen vermindert.

Naast data-eenwording bevat het platform verbeterde databeheerfuncties om merken te helpen bij het begrijpen en optimaliseren van dataverzameling en gebruik. Partnerintegraties vergemakkelijken de combinatie van deze inzichten met andere databronnen voor realtime inzicht in gebruikersgedrag. Dit, ondersteund door rapportages en analyses voor effectieve campagnes. 

Gepersonaliseerde ervaringen

Braze’s Sage AI breidt de waarde van first-party data uit, waardoor het testen en leveren van gepersonaliseerde ervaringen op schaal mogelijk wordt. Het platform helpt ook bij de veilige en efficiënte distributie van data naar voorkeurstools van derden voor diepere analyse, met integraties waaronder Amplitude, Contentsquare, Mixpanel en Snowplow. Braze werkt samen met klanten om prioriteit te geven aan integraties met hun gekozen databronnen en bestemmingen, en biedt een robuuste set connectors, Snowflake Data Sharing en bedrijfsgerichte API’s.

Data verenigen

Kevin Wang, Chief Product Officer van Braze, verklaarde dat het Braze Data Platform is ontworpen om merken van elke omvang in staat te stellen hun data te benutten voor superieure klantbetrokkenheid via digitale kanalen. De integratie van het platform met toonaangevende technologieën in het data-ecosysteem stelt merken in staat om hun data moeiteloos te verenigen en te activeren, waardoor directe inzichten in klantgedrag mogelijk worden. 

Samenwerking met klantdataplatforms

De lancering van het platform sluit volgens Wang aan bij de samenwerking van Braze met klantdataplatforms zoals Amperity, Amplitude, Census, Hightouch, mParticle, Rudderstack, Simon Data, Tealium, Treasure Data en Twilio Segment om data-eenwording, activering en distributie gedurende de gehele datalevenscyclus te verbeteren.