2min Personeel

Salesforce en Workday lanceren chatbot voor efficiëntere HR-processen

Salesforce en Workday lanceren chatbot voor efficiëntere HR-processen

Salesforce en Workday brengen samen een chatbot uit die helpt bij interne werkvragen. De assistent kan helpen bij zaken zoals onboarding en loopbaanontwikkeling.

De AI Employee Service Agent beantwoordt vragen tijdens de onboarding, over gezondheidszorg of andere werk-gerelateerde vragen in natuurlijke taal. De tool is project van Salesforce en Workday. Vanuit Salesforce is het Agentforce Platform en Einstein AI gebracht en dat wordt aangevuld met Workday AI.

De AI-assistent kan voor het beantwoorden van vragen aanspraak maken op CRM-gegevens van Salesforce en financiële en HR-gegevens van Workday. De assistent dient dan als een eerste lijn van hulp voor veel voorkomende vragen. Complexere vragen stuurt de assistent door naar de juiste persoon. Deze werknemer krijgt toegang tot de chatgeschiedenis met de AI-assistent om extra werk vanuit de werknemer die een vraag stelt te voorkomen.

Werknemers kunnen hulp verwachten bij vragen over vakanties en beleid. Het onboarden van nieuwe werknemers zou moeten versnellen doordat de assistent bijvoorbeeld het invullen van het papierwerk overneemt en training coördineert.

Onmiddellijk inzetbaar

De nieuwe AI-tool is beschikbaar via Salesforce en Workday. Het gedeelde datafundament wordt door de partijen voorzien, gebruikers hoeven daardoor geen gegevens te dupliceren of integraties te bouwen. Verder wordt er benadrukt dat veilige gegevensuitwisseling wordt gegarandeerd en gebruikers alleen informatie krijgen te zien waar ze toegang toe hebben verkregen.

“Medewerkers, klanten en financiën zijn de drie meest fundamentele elementen van elk bedrijf”, vertelt Workday-CEO Carl Eschenbach. “Door onze platforms, datasets en krachtige AI-mogelijkheden te integreren, stellen Salesforce en Workday onze klanten in staat om ongeëvenaarde AI-gestuurde ervaringen voor werknemers te leveren die uiteindelijk leiden tot tevreden klanten en ongekende bedrijfswaarde genereren.”

Verdere Slack-integratie

Naast de nieuwe AI-assistent, geeft Salesforce aan dat er een diepere integratie komt van Workday-data in Slack. Via de chattool wordt het mogelijk financiële en HR-gegevens van Workday op te vragen.

Lees ook: Salesforce gebruikt in meer dan 50 applicaties AI